۱۳۹۳ بهمن ۱۵, چهارشنبه

دونات

...............دونات
یکی از خوشمزه ترین خوارکیهای که من عاشقشم یه خمیر خیلی راحت وساده ودر عین حال باصرفه براتون اماده کردم
امیدوارم خوشتون بیاید وکنار عزیرانتون نوش جان کنید ولذت ببرید
مواد لازم برای تهیه دونات
 شیر 1فنجان
روغن مایع یا کره ½ فنجان
تخم مرغ 1عدد
نمک اق چ
شکر2ق غ
خمیرمایه اق غ
ارد 4فنجان
اب ولرم 1/4فنجان
روغن سرخ کردنی به میزان لازم

مواد همه اماده کنید بازرین به دمای محیط برسه

خمیر مایع رو با 2ق شکر در اب ولرم (ابی که دمای بدن باشه یعنی دستتون نسوزه)حل کرده و10 دقیقه میزاریم کنار تا خمیر مایه تخمیر بشه

تخم مرغ رو با چنگال میزینم تا وقتی کف کنه وشیر رو هم که به دمای محیط رسیده به ان اضافه ومخلوط میکنیم روغن مایع یا کره اضافه میکنیم (من از کره استفاده کردم)باهم مخلوط کرده 3ق غذاخوری ارد رو با نمک مخلوط وبه مواد اضافه میکنیم طبق شکل
حالا خمیر مایع رو اضافه میکنیم



و بعد کم کم ارد رو اضافه کرده تا جای که یه خمیر یک دست بشه و خمیر به دست نچسبه

روی خمیر رو سلفون بکشد وبزارین یه جا گرم حدود 2ساعت تا حجم خمیر دوبرابر شود وقتی انگشت تون فشار بدین ردش میمونه

حالا خیر روی یه سطح صاف که کمی ارد پاشیدین با وردنه صاف کنید وبا یه وسیله که سرش گرده برش بدین(مث شکل)

وسطش با ظرف گرد کوچکتر برش بدین
بزارین نیم ساعت خمیر به همین صورت استراحت کنه

سپس توی یه ماهی تابه کوچک وگود روغن بریزین وبزارین خوب داغ بشه وبا شعله متوسط دونات ها رو سرخ کنید
 حالا متونید داخل شیره بیندازید(کاملا سرد شده باشه) یا مث من فقط روش رو شهد بزنید
یا روش شکلات اب شده بریزین


طرزتهیه شهد دونات

مواد لازم
2 فنجان شکر
1فنجان شیر
1ق چ وانیل
نمک 4/1ق چ
مواد همه باهم مخلوط وروی شعلع ملایم گاز میزاریم تا به جوش بیاد بعد که دو جوش خورد خاموش میکنیم تا خنک شه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر