۱۳۹۳ آذر ۱۲, چهارشنبه

ته چین مرغ

ته چین مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که من براتون امروز درست کردم وتموم نکات لازم برای اینکه یه ته چین خوشمزه و عالی داشته باشید رو نوشتم




                                                                                          ته چین مرغ
مواد لازم برای 2نفر
مرغ آب پز ریش ریش شده  تقریبا 400گرم
برنج 2پ سر خالی
تخم مرغ 2عدد
ماست 3ق غ
زعفرون نمک فلفل به میزان لازم
 روغن  2 ق غ سر پر

ابتدا برنج ابکش کردم
(مرغ رو هم با پیاز ابلیمو و دارچین وادویه گذاشتم پخت بعد ریش ریش کردم) بعد داخل یک ظرف بزرگ تخم مرغ رو ماست وادویه  و روغن رو خوب همراه برنج خوب مخلوط کردم بعد نصف مرغ های اماده شده ام رو با مواد مخلوط کردم ظرف مورد نظرم که قالب ژله ای قلبی شکل بود چرب کردم
ومواد ته چین مقداری ریختم بعد مرغ ریختم وبعد دوباره برنج ریختم
فر از قبل گرم کردم و گذاشتم تو فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 1ساعت اماده شد.

نکات مهم
براینکه ته چین خشک نباشه به مایعتون 2ق روغن مایع اضافه کنید.
ته چین را بهتر است در ظرفی تهیه کرد که مانند تابه یا ماهیتابه قطر بیشتر و عمق کمتر داشته باشد . در این صورت مقدار ته دیگ آن بیشتر خواهد بود . آب اضافی زودتر بخار شده و حرارت بیشتر به برنج رسیده و ته دیگ آن هم برشته تر میشود .
مرغ یا گوشتی که به مصرف تهیه " ته چین " ها میرسد باید با آب بسیار کم و بدون سرخ کردن بپزد . در واقع هنگام پخت آب آن باید به خورد مرغ یا گوشت برود .
هنگام تهیه مایه ته چین میتوان هم از تخم مرغ کامل و هم فقط زرده یا سفیده استفاده کرد . البته وقتی فقط زرده باشد ته چین بسیار خوشمزه تر خواهد شد ولی باید مقدار ماست را کمی بیشتر کرد تا به جای سفیده هایی که حذف شده , جایگزین شود .
برخی برای تهیه ته چین مایه را با تخم مرغ و برنج تهیه کرده و نصف میکنند و یک نصفه را با برنج زعفرانی مخلوط کرده و ته دیگ میریزند و ته دیگ آن را بدون مرغ و گوشت تهیه میکنند و باقی مواد مایه را با گوشت های ریش کرده مخلوط میکنند و این مایه گوشتی یا مرغی را با برنج مخلوط کرده و وسط ظرف لابلای برنج های میکشند . این هم به سلیقه آشپز بستگی دارد
طبق همه ته دیگ ها , ته چین را باید طی مدت طولانی با حرارتی ملایم و یکنواخت دم کرد . البته در فر نتیجه بهتری حاصل خواهدامد
این نکات مفید برگرفته از سایت  خوب آشپزی سراشپزحمید ابراهیمی است
امیدورام درست کنید وکنار کانون گرم خانواده نوش جان کنید                                         
فقط شرمنده که ما خیلی گرسنه بودیم فرصت نشد تزیینش کنم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر