۱۳۹۳ آذر ۱, شنبه

چیز کیک

مدتها بود دنبال دستور یه چیز کیک خوشمزه بود گشتم و گشتم بلاخره دستور یامی مامی عزیز هم راحت بود هم عالی
دست به کار شدم ودرسش کردم ناگفته نماند که برای اولین بار چیز کیک درست میکردم
چیز کیک                                                                
مواد لازم:
بیسکویت ساقه طلایی 1بسته
کره 100گرم
خامه صبحانه 1بسته
پنیرخامه ای 1بسته
شکر 5ق غ
وانیل 1 ق م
پودر ژلاتین 1ق غ
ژله آلورا 1بسته
آلبالو یا موز به میزان لازم
يكي  بيسكويت ساقه طلايي روبادستگاه خوردكن حسابي پودركردم وبا١بسته كره كه به دماي خونه رسيده بود حسابي ورز دادم كف قالبم كه ظرف پيركس بود، ابتدا یک پلاستیک فریز پهن کردم بعد بیسکویتها روتختش كردم وحسابي فشاردادم وگذاشتم تو یخچال 1ساعت .میتونید 15 دقیقه بزارین تو فریز.
١بسته پنيرخامه اي٢٠٠گرمي،١بسته،5 ق شكر،نصف 1ق مرباخوری  وانيل، رو باهم زن زدم به مدت 2دقیقه که خوب باهم مخلوط شن بعد خامه رو اضاف کردم در حد مخلوط شدن 1/3لیوان اب سرد رو تو یه کاسه استیل ریختم و1ق غ پودر ژلاتین رو روی اب سرد ریختم وهم زدم بعد کاسه رو گذاشتم رو کتری رد حال جوش تا پودر زلاتین شفاف شه شفاف که شد گذاشتم چند ثانیه سرد شد وریختم تو مخلوط چیزکیک ومخطوط هم زدم بیسکویتها رو دراوردم ویواش یواش ریختم رو بیسکویت ها گذاشتم داخل یخچال به مدت 1ساعت.
١بسته ژله آلوورارو طبق دستور روی جلدش بااول بایک لیوان اب جوش هم زدم بعد 1لیوان اب سرد اضافه کردم  اگه دوست دارین البالو اگه ندارین موزام عالی میشه اگه میخواین چیدنتون دارای نظم خاصی باشه این کار رو بکنید:ابتدا یه کم ژله بریزین بعد چند دقیقه بزارین تو یخچال تا خودش رو بگیره بعد میوه هارو بچنید چون اگه بچنید بعد ژله بریزید میوه ها  دران شناور خواهند شد



.امیدوارم خوشتون امده باشه خیلی خوشمزه است حتما امتحان کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر