۱۳۹۳ آذر ۸, شنبه

کیک 1 تخم مرغی



سلام به دوستان عزیز امروز میخوام براتون طرز تهیه یک کیک راحت اما خوشمزه رو بگم 
من اسمشو گذاشتم 
کیک 1تخم مرغی چون فقط با یک تخم مرغ درست میشه خب بریم سر اصل مطلب


مواد لازم برای کیک یک تخم مرغی
ارد...............5/1 پ
شیر....................1پ
تخم مرغ.................1عدد
روغن ................1پ
وانیل وبیکینگ پودر………..هرکدام1 قاشق مرباخوری

            شکر.................1پ  

  
                                                                                                                                                      
                                                                                                                                                                                                                                            ابتدا مواد رو از یخچال در بیارین تا به دمای محیط برسه وفرتون روشن کنید تا گرم بشه
شکر و وانیل و تخم مرغ رو خوب باهم زن میزنیم تا کرم رنگ شود
                                                                                                              روغن اضافه کرده و هم میزن
وحالا شیر رو اضاف وهم تا به این صورت دربیاد

حالا آرد که سه بار الک کردیم رو کم کمک اضافه وبا قاشق مخلوط میکنیم
تا مایع به این صورت دربیاد نه خیلی سفت نه خیلی شل
                                                                                         
                             تو فر میزاریم دمای 180درجه سانتی گراد  به مدت 45-50دقیقه اماده است
45 دقیقه که شد یه خلال دندان یا چنگال فرو کنید اگه نچسبید پخته اگه کم چسبید 5دقیقه دیگه بزارین تا خوب بپزه
بعد شعله بالا(گریل )رو به مدت 2-3دقیقه روشن تا روی کیک برشته شود
بزارین کیک خنک شه و روش رو تزیین کنید 
من از شکلات تخته ای قهوه ای وصورتی وخامه استفاده کردم شکلاتها رو به روش بن ماری اب کردم وریختم داخل پلاستیک فریز
 وتزیین کردم
امیدوارم که خوشتون امده باشه منتظر هنرها و نظرات تون هستم
نوش جان
                        

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر